my playlist


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

9 November 2012

kesian mya!!!

hari ni aku nk citer ckit psal kjadian yg jadi pd mya (ank aku yg 2nd n bermakna yg bongsu) bru umur setahun... biase la org da dpt kaki n akal baru yg semakin hari brtmbah2 akalnye, so mcm2 benda yg die nk cbe....sifu die? da ten2 along die dalam erti kate lain ank aku yg sulung.

mcm biase pagi2 kerja mmg beratur berderet2 mnanti service dr aku, kerja rumah yg biase suri rumah uat la...jgn salah phm plak ye! mule2 lpas siapkn mnm untuk laki aku, aku pon memulakan aktiviti dgn mngemas bilik tido, pas2 diikuti la dgn mnyapu smbil 2 ken bju mesin yg tlg slsaikn...pggn mgkuk yg smlm da sttle lpas sdh gne smlm lg, sory ye aku bkn seorang yg habat(pengotor la mknenye).

selesai sume kerja lauk2 yg nk dmsk pon smpai, laki aku yg htr sbb biase die yg beli lauk dr lori lauk..aku sjak brnk kecik ni jrg la nk kuar p beli lauk kt lori klu kuar p pasar 2 mmg aku yg p 2 pon p ngan laki aku, yela nk bwak si mya ni boleh tahan gak lasaknye, bjalan sana sini xreti dok diam(igtkn ank llki je yg lasak)

so step aku pon brmula dgn mnyiang lauk sambil berangan gerangan apekah menu yg mnjadi santapan aku sekuarge hari ni...dlm dok berangan sambil tgn pantas dok kelar ikan n sotong, sampai aku ralit sgt dok mnyiang 2 xprsn plak bile mse mya ade dtg kt bwah( kebiasaannye mulut die mcm bertih jgg) tus...tas...bah...ma...me...sbb pkmbgn cpt bjln so bckp lmbt ckit(kte org tue2)

tibe2...panggg, aku dgr kerusi jatuh n mya tetibe mnjerit mnangis2. tercampak pisau yg aku pgg, psg je blkg tgk die da telentang dgn kerusi kt mje mkn tblik sblh die, xpasti plak thempap die ke x tap yg past terbalik kt sblh die...berlari la aku pg kt die, mn x nye mnangis smpai tketar2 aku igt stkt jatuh je...rupe nye ble pgi dkt mulut die da bdarah2, bnyak plak 2!(sebenarnye xde la banyak smpai bergelen2) aku da panik tgk darah 2 so aku terus angkat die n lekap bju aku kt mulut die smntra nk cri towel...(sambil peluk die)

1st time die jatuh n terus brdarah pd aku bnyk la gak sbb kt mulut, bile cek balik rupe nye  bibir die yg pcah. bile die mnangis2 aku pon same nangis( mau tidak, ank mlalak2 dgn mulut ade darah) pas2 aku pujuk punye pujuk last die ok la ckit, n die da mule nk gelak. bile da senyap aku pon amik la mnyak gamat sapu kt bibir die yg boleh tahan dlm gak la lukenye...tap pelik x pulak die mngis pedih siap gelak2, dalam hati aku ckp kesian mya! n boleh tahan kuatnye ank aku nih tad melalak bgai nk rak skrg boleh gelak2 plak. (aku rase die nangis bkn sbb skit tap terperanjat sbenarnye...)

so disini aku nk nasihat pd diri sendiri n ibu2 yg ade ank kecik 2 tlg la klu uat ape2 jgn la ralit n lalai sgt cm aku, ble jadi cm ni smmg nye salah aku...itu seb baik bibir yg pecah klu kpala yg pecah...?nauzubbilah! aku syg ank2, aku x sggp hlg dorg...sbb dorg nyawe aku!!! wlu pon dorg lasak....sekian

No comments:

Post a Comment